måndag 15 oktober 2007

Härligt liv men hej då Rolex?


Fy fan vad bra jag har det, tänkte jag i morse.
Och det var ändå en jävla måndagmorgon.
Jag är en rackare på att gnälla, men det slog mig att jag har det gött. Det är väldigt kul att hänga med Niklas, Johan och Mange om dagarna, göra tv, skriva i Bladet, kolla tv-serier på dvd, äta pizza, läsa deckare, laga göttig mat, ha succéklubb med Tom...osv.
Mycket bättre än jag hade väntat mig som barn. Och i lördags minidejtade jag en utmärkt kvinna. Och i går åt jag ärtsoppa och skinkschnitzel Och i morse gick både Lupe och Axis och några till vidare uppåt.
Men.
Några deppiga grejor:

1. Lampan i sovrummet. Den har slutat funka och jag har ingen aning om hur jag fixar den. Antagligen är det ett fel på strömbrytaren i väggen. Där vågar inte jag pilla.

2. Det är fortfarande kalt på mina väggar.

3. Jag har tappat bort mina nyaste glasögon. Hemma! Det är helt bananas. Fast de kan ligga i studions omklädningsrum också.

4. Min telefon jag lånar för att min andra, samma modell, har precis på samma vis som den förra helt slutat fungera. Det verkar finnas ett glapproblemhos Sony Ericson K610i. Ingen idé att ringa, alltså.

5. Min ugnslucka går inte öppna med mindre än att jag använder en kniv.

6. Jag förlorade bort min Rolex (från 1971, kanske 1973), som jag köpte när jag hade mycket pengar i New York tyckte mycket om, i fredags. Den gick lite för sakta, men var mycket fin. OCH HUR FAN SUPER MAN BORT EN KLOCKA? Det enda jag kan tänka mig är att jag fått för mig att tvätta händerna ordentligt och lagt av mig klockan antingen på Restaurangens toa eller Teatergrillens. Men på ställena säger de att ingen klocka hittats och jag var inte alls så full så att jag skulle ha glömt om jag tog av mig klockan. Sjukt!
Återstår: en skicklig fickttjuv, eller en tjuv.
DET HELA ÄR HELT SKUMT! Jag menar en Rolex är liksom låst runt armen.
Nå. Jag är ledsen. Och inte för att den är värd typ 40 lök - det gäller kanske en försäkring - utan för att jag verkligen tyckte om den där klockjäveln. Från mitt födelseår var den.
Kolla ovan. Trean till vänster ser den ut som. Om du ser den - hör av dig är du snäll!
Fredrik

3 kommentarer:

Unknown sa...

Rolex är bara för wannabes. Det låg i tiden att du skulle tappa den.

Anonym sa...

Straffad för dina synder...

Godiva sa...

Ditt födelseår 1971, kanske 1973. Skönt att kunna vara lite flexibel, gott liv.