onsdag 17 oktober 2007

Lätt för Gry att vara emot tuttar, lätt för mig att gilla excess och komma efter Alex Bard

I dag är GRÖNINGEN "Trendbrott i väåldtäktsdomar när 'Stureplansprofilerna' fick fyra är för grov våldtäkt" och RÖDINGEN är "Ericsson tycks behöva decennier för att få företaget på¨fötter. Kommer det någonsin att gå?".
Tack för dem Lotta.
Väl rutet som vanligt.
*
Övrigt: Jag har hittat min klocka. Det hela är givetvis mycket pinsamt.
Nu måste jag ringa polisen och försäkringsbolaget och säga "jag hittade den bakom en, erm, grej".
Nu väntar jag mig att hitta mina glasögon under min borsduk.
*
Dessutom har jag börjat överge P3 för Adam & Gry (& Timell) efter klockan nio (när Ring P1 börjar, även om det i dag var partiledardebatt) och jag finner det ganska trivsamt. Vem gillar inte Adam & Gry? Älskvärdare personer går icke att hitta.
I dag var det dock lite irriterande när Gry dissade tuttoperationer och Adam inte ställde den självklara motargumentet: LÄTT FÖR DIG ATT SÄGA, Gry!
Jag finner Morgonpasset lite väl präktigt just nu. Å andra sidan kan Adam & Gry (fan jag lär mig aldrig vad kanalen heter, är det Mix Megapol?) bli välan hurtiga ibland. Och vad gäller musik utklassar förstås P3.
Forssell var för övrigt rolig när hon reciterade ett bloggtuttbråk mellan Natascha Peyre och en annan bimbo.
*
Mer: Anna ringde i morse och undrade om jag hade fattat ett skämt. Jag svarade. Jag svarade. Rätt otroligt.
*
Bobby Ljunggren fick förresten bara med fem låtar till Melodifestivalen i år. Är han helt slut, elleh?
*
I kväll kommer Alexander Bard och BWO-gänget. Alltid härligt att träffa Motalas störste son (jag är nummer två...eller?...ja, eller minns nån alla simmare vid namn Holmertz?).
*
Mat i går: hemmagjord lyxpizza. Magnus messade att jag "är den smalaste person han känner med tanke på all pizza". Det är fan sant. Å andra sidan äter jag aldrig frukost men dricker 8 dl kaffe och röker cigg. Sedan röker jag inte på hela dagen. Eller kvällen.
*
Tv i går: "Grannfejden" - herregud vilken magiskt inskränkt underklassfestival det är - på TV3 och sedan "House"X2 på TV4 och Canal+. Och TV8-zapp. TV8 är en jävla kanonkanal, kul att jag jobbar på den.
*
Äntligen har jag fått boken om Hollywoodmagnaten Don Simpson. 33 dollar för en pocket! Jag slarvade bort mitt förra ex i USA. Ett liv i excess som slutade med hjärtsnörp vid strax över 50 år. Men hey vilken excess!

/F. Virtanen

Inga kommentarer: