tisdag 30 oktober 2007

Svara oss.

Vad minns du från nittiotalet?

24 kommentarer:

Isabelle sa...

Titanic-hysteri och Backstreet Boys.
Samt en begynnande musikmedvetenhet. Kent och Oasis var ju vansinnigt coola.

Anonym sa...

Gymnasiet

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=VAXG4hb_E44

90tal,90tal,90tal

Mikael sa...

Killinggänget.
Innebandysvett.
Blandsaft.
Jultidningar.

Anonym sa...

Nirvana, flanellskjortor och flottigt page, Oasis, Adidas-byxor, blå t-shirts av märket Fruit of the loom, Champion-huvtröjor, eurodisco, VM -94, Foppas straff i OS, Y2K-hysterin, 90210 och Melrose place, Tarantino, knesset på z-tv, Hassan, Ronny och Ragge, innebandy och mycket mycket mer...

Anonym sa...

Oasis (ok, jag är tjatig om dom, men det var THE SHIT)
VM-94! (wow)
I manegen med Glenn Skilling (så kul)
Nile City (klassiskt)
när skate/punk slog igenom (typ green day dookie då var man cool)
Bevvan (vilken serie)
Rederiet (vilken serie)
Anna Nicole Smith (ojojojojojojoj)

Anonym sa...

Det första som ploppar upp i mitt huvud är Curt Cobain... borde jag söka vård?

Eric Goesta Rosén sa...

Tanita Tikaram.

Anonym sa...

Gummistövlar och gallonbyxor var stilen. På tv var det i stort sätt bara Bolibompa som var nåt att ha. Man satt mycket i ring och sjöng sånger. Mora träsk var ikoner. Nyponsoppan var dagens latte.
Man fick vara som man är och det var accepterat att släppa sig/rapa/börja klä av sig vid matbordet.
Modeutryck var tillexempel: "Orättvist!" och "Jag viiiiill!"
90-talet var på många sätt bra men det var dock ganska irriterande att man fick en spade i huvudet såfort man inte höll med om folks åsikter.

Anonym sa...

Tesvamp! Det var häftigaste djuret(?) på mellanstadiet!

Anonym sa...

90-talet är alltför lätt att minnas. Det är bara at besöka valfritt hipsterhak och låta ögonen svepa över rummet. Samma clowner som halkade omkring då, de rullar omkring nu, utan att skämmas, lite fetare men icke det minsta visare. Vidrigt.
/Avslöjaren

Isabelle sa...

Och Livet kan börja! bästa engelska serien nånsin och början på ett helt livs anglofili.

Anonym sa...

Dom två killarna med byxorna bak och fram som rappade, Michael Jacksons Black Or Whitevideo, kvinnliga supermodeller, Tom Cruises och Jack Nicholsons cockfight i A Few Good Men, Pete Sampras, Linda Hamilton och Arnold i T2, Seven på en liten, liten tv i syrrans lägenhet, Rapport Till Himlen,Virtanens Pulskrönikor, Aftonbladets 100 bästa artister som Dylan toppade, (såklart) Himlen Runt Hörnet, Claes Åkesson, Nothing Compares 2 U, Everybody Hurts, Edward Norton, Rederiet, Tre Kronor, Seinfeld, Vänner, Sune och Bert, J-O:s och Pillan Wibergs guldmedaljer, Per Carléns skor, American Beauty, studenten, Hannibal och Clarice, Tomellila Sommarland, flytta hemifrån, Stanley Kubricks svanesång Eyes Wide Shut, utomhuspooler, shots, Leon, Tom Hanks, klassresan i nian till Gotland, På Spaning i New York (Sipowicz!) Beckfilmerna med Gösta Ekman och Kjelle B. Och bob hund.

Anonym sa...

Lido
Blacknuss på Fashing
Hannas källare
Stereo MCs
Young Disciples
Stakka Bo
Killinggänget
Ironiska generationen
Jätteproppen Orvar
Krigen i forna Jugoslavien
Estoniakatastrofen
Börskrasch
Dracula med Gary Oldman

brempi sa...

Dom randiga flanellskjortorna som fyllde min garderob. Och att alla 12:åringar hade diskoservice.

Anonym sa...

Nile City, Ika i rutan, Björnes magasin, Ace of Base, platåskor, Spice Girls, galonbyxor, fejkpolo, tamagotchi, Pippi pelikan, Trasdockorna, Robyn... Hmm, vet inte om jag kommer på mer just nu. Ni kanske kan räkna ut att jag inte är jättegammal, med tanke på alla barnprogram...;)

Anonym sa...

Min första riktiga konsert, det var i Folkes Park, och det var ronny och ragge som stod på scen. jag var där med min mor och far. min bror hade sin första fylla och plankade in.
Ronny blev arg för att någon kastade sten upp på scen! "#Pökpåsen är min bäste vän"

Anonym sa...

Även tv programmen:
en fyra för tre!
Rederiet
torsdagsklubben
tre kronor
och hur mycket snyggare chipspåsarna var på den tiden.

Anonym sa...

min förälskelse i E-type (jag var tolv), C/o segemyhr, mellanstadieplågan, att höstarna såg ut som i Ralph Lauren-reklamen.

Anonym sa...

Rena Rama Rolf!

Skilda världar!

Melrose Place!

Savannah!

Pettsons julkalender!

Bill Clinton!

Trainspotting!

Peter Forsberg och Mats Sundin!

Annika Sörenstam!

Helge Skoog!

Nicole Kidman!

Twin Peaks!

Skolmaten!

Jess sa...

Kajsa Mellgren, Z-tv och Stock Aitken Waterman

Anonym sa...

Eh... jag har en lucka där, men om man kollar SAOLs nyordlistor för 90-talen får man en riktigt bra bild.

Anonym sa...

Fucking Åmål, Pop och Jevgenij Kafelnikov.

Anonym sa...

Matt läppstift, vanilla-ice frisyrer på BÅDE killar och tjejer(dvs dom som var Häftiga...jag var en av dom LOL)tonårsångest och tonårsfrihet,mc hammer och nwa och of course ROXETTE!! We got the LOOK haha